Stockholms resan!!

I lördags åkte vi till huvudstaden på en mini semster:) och kom hem igår kväll.. Vi bodde på ett hotell som heter first hotel Amaranten, och det var ett fint hotell och vi blev nöjda..
På lördagen gjorde vi inte så mkt  vi gick mest runt å titta, och åt på en italiensk restaurang som vi hade fått ett tips på att den skulle vara bra..Jag tog en pasta rätt med jätteräkor, spenat, pesto och gräddsås och martin tog ravioli i tomatsås..Min rätt var jättegod och martins var god oxå, jag fick lov att tjuva lite av han:)..Eftersom man fick se när de gjorde rätterna så vet ja nu hur man gör den rätten jag tog iaf, så det ska ja prova någon dag å se om ja lyckas återskapa rätten:)...men de ska nog gå fin fint...

På söndagen så intog vi stan för att shoppa loss, och det lyckades vi göra rätt bra:)..Martin var in på MQ å shoppa jeans å tröja men det var det enda han handla...Jag shoppade dock lite mer..Jag köpte ny bodylotion och bodyscrub på the bodyshop. köpte doften körsbär å de luktar bara så himla gott, vilket de flesta av deras prudukter gör å ja bara älskar dem:)...

Sen var ja på stadium å köpte mig ett par joggingskor å de vart dyrt men bra skor kostar...Så nu har ja tänkt börja jogga för det ska ju vara bra träning å det är ju inte helt fel...men jag har alltid tyckt det vart tråkigt att jogga men ibland får man offra sig å göra sånt som kanske inte e så kul för i slut ändan så har det förhoppningsvis belönat  sig hehe:)...

Var även på åhlens å köpte mig en ny parym för mina börjar sina så det behövdes, fick bli en från versace men inte lika som ja hade förut utan fick bli en ny doft å är nöjd med den...Även om ja gillar min förra så måste man väl prova nått nytt...

På kvällen var på fotboll å såg djurgåren-elfsborg å djurgårn förlora den matchen så var många dystra miner som lämna stadion. Men dif verkar inte ha ett bra år i år eftersom de förlorat så många ggr. De får allt rycka upp sig nu så de inte åker ut ur allsvenskan. Fast ja är ingen fotbollsmänniska direkt men får ju stötta martin:)

Måndagen sista dan i storstan kikade vi runt på stan igen men blev inga fynd. Medans vi väntade på att klockan skulle bli 5 så vi kunde få åka hem så satt vi oss vid en liten brygga vid kanalen eller vad det kallas::P, å njöt av solen å kolla på folk...
 
När det sen var en timme kvar så gick vi till stationen och satt oss å käkade glass iaf jag:)..Då nät vi satt där så kom den en gubbe som plocka burkar, hanpresenterade sig som Gunnar och var världens största manusförfattare sa han...
Ja han berätta typ hela sitt liv å massa han vart med om och om ens något var sant vet nog bara han heheheh:)..men han tacka för att vi lyssna och sa det skulle belöna sig en dag de skulle vi veta...han var ju synsk å sa han..
Var han som hade kommit på lord of the rings och att lotto å joker skulle slås ihop var hans ide oxå enligt han iaf, ja ni det var en underlig prick...Vi kallar han Galne gunnar!!

Ja ni mkt kan hända i stockholm och roliga saker kan man få vara med om, men några dagar räcker för min del att spendera där sen vill ja hem...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vi bodde också på hotell amaranten när vi var i stockholm..fint hotell =)

KRAm

2009-07-26 @ 14:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0