Tankar och funderingar!!

solen skiner och ja sitter här vid datorn med min smoothieoch funderar, borde kanske vara ute å njuta av det fina vädret men det hinns väl med....Sommaren närmar sig och e mkt som skall göras innan den är här. Det skall fixas i trägården, måste fixa ute möbler och så klart en grill för det e ju ett måste att ha på sommaren. Frågan är vad man skall ha för slags grill, gasolgrill eller vanlig kol grill?? Det lutar mest mot gasolgrill för att den har väldigt många fördelar tycker jag.
T.ex så är det väldigt enkelt att justera värmen, lätt att bibehålla temperaturen exakt vilket oxå ger bättre grillresultat. Blir en lägre grillkostnad per tillfälle jämfört med kolgrill. Finns oftast många fler användnigsområden.
Gasolgrillen kostar däremot mycker mer än en kolgrill men i längden så har man nog tjänat in den summan om man grillar mkt förstås..Längar verkligen till sommaren nu när man talar om grillning, för det hör ju verkligen till.

Nu till våren är det även dags att odla lite örter och andra godsaker man vill ha i sin trägård. Sitter å funderar på vad jag skall odla för det lär ju vara något jag kommer ha användning av. Det kommer nog bli , ruccola, babyspenat, rödbetor, chili, dill, gräslök, basilika, timjan m.m. Problemet är att ja aldrig odlat något så vet ju inte direkt hur man gör men det finns väl böcker om det. Ska väl inte vara så svårt att odla lite örter iaf. ska bli kul att få komma igång med lite utomhus sysslor men det finns ett stort problem med det för min del, och det är getingarna som hindara mig. Jag har ju sån fobi för de och den har bara blivit värre med åren och vet inte vad jag skall göra för att inte vara så rädd. Vet inte vad som gör att ja får sån panik när de närmar sig en, men ja klarar inte av dem. Det är fakstiskt riktigt jobbigt för ja vill ju kunna njuta av sommaren utan att bry mig om dessa små irriterande varelser. För kommer det en geting så jag ser den så kan ja inte släppa blicken från den utan måste ha koll på vart den är. Så jag hoppas vi inte får problem med så mkt getingar i år och att de bygger bo i huset, men då ringer ja antisimex det kan ja lova....

Nu ska ja fortsätta mina funderingar och njuta av solen. Ha en super dag!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja du och getingar det minns jag allt.Du kanske ska kolla lite på nätet om det finns någon hjälp att få för din fobi.Förstår att du har det jobbigt när det är sommar.Är allt bra annars då?Kram Helena

2009-04-07 @ 19:13:55
Postat av: M-L

hej gumman.. jag har en ny msn: ml[email protected]



adda gärna :)

2009-04-13 @ 17:00:22
URL: http://mls.blogg.se/
Postat av: M-L

vafan, det ska vara understreck mellan ml och edberg, aaa men du förstår :)

2009-04-13 @ 17:01:13
URL: http://mls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0