Dags för trägårdsarbete!!

Idag har vi börjat vårt trägårdsarbete...Har bett mina föräldrar att hjälpa oss med lite trägårds sysslor under denna helg. Så idag har vi rensat och beskärt hallonbuskarna och vinbärsbuskarna. Blev en hel del som vi var tvugna att ta bort, mkt var dött å behövdes ta bort helt.. men nu ser det bra ut och det som återstår  att göra med bärbuskarna är att rensa lite ogräs och lägga lite ny jord å ge den näring... 

Sen ska jag oxå göra ett litet kryddland men kommer inte bli så stort för vill testa å se hur det kommer bli och om det kommer att växa bra. Har ju aldrig odlat förut så får se hur det går, e väl egentligen nybörjare på allt som har med trägårdsarbeta att göra :-D...men man lär sig väl ju mer man håller på å fixar och jag tycker det e kul när man kommit igång...

Vi har även vart å handlat lite utemöbler som vi ska ha på verandan och på balkonen. Har även införskaffat en grill å det blev en kolgrill nu för gasolgrill som jag vill ha kostar lite grann om man vill ha en bra en, så det får bli till nästa år när man sparat ihop lite pengar..Man får ta lite undan för undan att införskaffa sånt man behöver.

Imorgon blir det att sätta ihop möblerna och fortsätta dona i trägården, sen på kvällen blir det grillpremiär med mina föräldrar å det ska bli gott gott å trevligt....Min pappa fyllde även år idag och det hade jag helt glömt bort, så får se till att fira han imorgon med lite grillad mat.... Nu ska jag googla lite....trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: AnnaBanana

Heej söt!

Lät inte alls dumt de där, hoppas ni får en trevlig o mysig grillkväll. Får vi allt se till att ha framöver också. Puss o kram

2009-04-25 @ 17:18:13
URL: http://annajeyas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Låter härligt. själv får man ha sin lilla odling på balkongen =)

då ser jag fram emot grillkvällar hemma hos dej sen.

Kram kram

2009-04-27 @ 12:20:34
Postat av: Helena

Hej där!

Länge sedan sisst.Det låter som du får en skön helg med grillafton och allt.Hade premiär förra helgen med grillen.Drog till med rostbiff.Och så såg jag till att bli riktigt kall så idag var jag däckad i sängen med en rejäl förskylning.Ha det så gott gumman så ses vi snart hoppas jag.Kram kram

2009-04-30 @ 16:43:26
URL: http://tussemannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0